פתחפתח
לקבלת מידע נוסף
*יש להזין שדות חובה
x סגור
סטודנטים מהמחלקה להנדסת בניין נדרשו לתכנן ולבנות גשר שיעמוד בעומסים מירביים, כשלרשותם דבק וחבילת ספגטי אחת בלבד; וזה היה רק אחד מבין שלל אירועים ותחרויות לימודיות שקיימה המחלקה באחרונה * ד"ר דגן בקון-מזור, ראש המחלקה: "חוויית היצירה לצד החישובים ההנדסיים הדרושים, גורמת להם להבין את הדברים בצורה מוחשית יותר"

תחרות יוצאת דופן התקיימה במחלקה להנדסת בניין במסגרת הקורס "סטטיקת מבנים 2", בהנחיית המרצה ד"ר מרינה פירר. בתחרות נדרשו סטודנטים משנה ג' לתכנן, לחשב ולבנות גשר מספגטי, שיעמוד בעומסים מקסימליים. לסטודנטים הותר להשתמש בספגטי ודבק בלבד לצורך בניית הגשר, שיגשר בין שני משטחים המרוחקים מטר אחד זה מזה. כמו כן, הוצבו בפניהם מגבלות משקל וגובה קשיחות - עד חצי ק"ג ועד חצי מטר בהתאמה.

זה לא נגמר בזאת, בתחרות העמסה שהתקיימה במסגרת הקורס "בניית המהנדס", בהנחייתו של אינג' מואב מעידי, נדרשו הסטודנטים משנה ד' לתכנן ולבנות דגם על פי הקריטריונים שנקבעו בתחרות בה לקחו חלק כ-116 סטודנטים: מבנה מרחבי העומד על שלוש נקודות אשר יצליח לעמוד בעומסים הגבוהים ביותר עד קריסתו של הדגם. הזוכים בתחרות הם: סאלח אבו נימר, עומרי זגורי, נדב בן שבת, בראא גבארין, עיסאם אלגבור, ובשאר אבו רביעה.

להכיר את השטח

אירוע שיא נוסף שנרשם במחלקה הוא תערוכה לימודית שהתקיימה במסגרת הקורס "מבוא גיאולוגיה הנדסית" הנלמד במתכונת Project oriented. בקורס זה לומדים סטודנטים שנה ב' את העקרונות במדעי הגיאולוגיה. בהמשך תכנית הלימודים הם ילמדו קורסים המתבססים על הידע שצברו בגיאולוגיה: מכניקת הקרקע, ביסוס, רעידות אדמה ותכנון דרכים ומסעות. האתגר הלימודי של הסטודנטים השנה היה לבחור אתר בארץ ולחקור את התשתית הגיאולוגית של אותו מקום, כולל רקע גיאולוגי ואתגרים הנדסיים הקשורים לאותה תשתית, תוך הכוונה והנחיה של סגל ההוראה בקורס. בתום הקורס הסטודנטים נדרשו לתכנן ולהפיק מיצג שימחיש ויסביר את השיקולים הגיאולוגיים-הנדסיים של האתר שבחרו.

צוות שופטים המורכב מאנשי אקדמיה וגיאולוגים בכירים סייר בין המיצגים ובחר את הצוותים המנצחים: טאהא אל אסד, באסל אל אסד, פרדוס אבו עראר שחקרו את שכונת רמות בבאר שבע, חסן אבו געפר, זיקרא סעלוק, עבד עדוי שחקרו את אזור קליה בצפון ים המלח, ועומר מועלם, עדן לוגסי, מיכל בוטזטו שחקרו את אזור מלון בראשית על שפת מכתש רמון.

לומדים תוך כדי תנועה

ראש המחלקה להנדסת בניין במכללה, ד"ר דגן בקון-מזור סיפר' כי "במהלך התואר, הסטודנטים מתנסים בעבודה קבוצתית לפתרון בעיות הנדסיות מהתעשייה, תוך הנחיה אקדמית ופרקטית צמודה, המותאמת למציאות משתנה. הדבר מאפשר לסטודנטים לצאת מהשגרה הרגילה של לימודים בכיתה ולהתנסות בדרך ייחודית באתגרים הנדסיים. כך, הם מבינים טוב יותר את החומר התיאורטי, ומיישמים את מה שלמדו הלכה למעשה. משיחות עם הסטודנטים, אנחנו לומדים שחוויית היצירה, לצד החישובים ההנדסיים הדרושים, גורמת להם להבין את הדברים בצורה מוחשית יותר. במהלך התחרות, הסטודנטים מפתחים מיומנויות נוספות כמו עבודת צוות והתנהלות בהנעת פרויקטים. תכונות אלו הכרחיות לכל מהנדס בניין, ולכן מעבר להווי המחלקתי, מדובר במשימות מהותיות, התורמות לאיכות הסטודנטים".