הקורס שמלמד את רזי העיצוב של השפה העברית
יום חגה של השפה העברית מצוין כבכל שנה בסמיכות ליום הולדתו של מחיה השפה אליעזר בן יהודה. רבים מאיתנו טועים לחשוב, כי התוכן שנכתב הינו היחידי שנושא עמו מטען של מסרים שאנו כקוראים אמורים לפענח. אולם דווקא בעידן כמו שלנו, שבו אנו רוויים במסרים, דימויים ותוכן, קל ללכת לאיבוד ולאבד את המסר שהכותב, יוצר ומחבר התכוון להעביר לנו. כולנו מכירים את תנועת הדפדוף והגלילה האין סופית שהתרגלנו אליה, לאור הכמות העצומה של המידע שעוברת ברשתות החברתיות ובכל מקום סביבנו. לכן ישנם בעלי מקצוע שתפקידם המרכזי להעביר לנו את המסרים בצורת דימויים ויזואליים ולמשוך אותנו להתעכב על המסרים; בין היתר ישנה פרקטיקה שלמה העוסקת בשפה ואותיות הנקראת טיפוגרפיה, שהינה חלק בלתי נפרד מעולמה המרתק של התקשורת החזותית.
"תקשורת חזותית מתחילה ברגע שבו העין שלנו יוצרת קשר ויזואלי עם כל אובייקט שנקרה בדרכה. אנחנו חיים בעידן של הצפת דימויים משלל עולמות תוכן ואינסוף גירויים ויזואליים, אבל בסופו של דבר העובדה שהקשר התקשורתי המוביל היום עובר במבע ויזואלי הופך את ההתמחות בכך לאחד הכלים החשובים ביותר בהעברת מסרים", מספרת נועה סגל, מרצת בקורס "יסודות הטיפוגרפיה - אות, מילה, משפט" במחלקה החדשה לתקשורת חזותית במכללה. בקורס של נועה הסטודנטים לומדים על הנראות הצורנית של האותיות, עיצובן והסדר המאפשר לצרכן המידע לעצור ולהתעניין באובייקט שניצב מולו. "זו יכולה להיות אות בשלט הכוונה שמעוצבת ויזואלית בצורה כזו שתתווך את התוכן השוכן במקום, אריזה של מוצר שתסקרן את הקונים לבדוק אותו וכל אתר או אפליקציה שאנו עושים בהן שימוש יומיומי ועד לפרסומות שכוללות מגוון נוסף של דימויים שהצורה שבהן המילים מסודרות אמורה להתכתב עם שאר הפוסטר ולגרות את העין".
בתוך כך הסטודנטים בקורס נדרשים ללמוד את האופן שבו התעצבו האותיות, להבין את המשמעות של פונטים שונים ואף לשאוף לייצר דימוי חזותי המשתמש בשפה ככלי. שימוש זה בשפה ראשית כדימוי חזותי שמושך את העין, ומגרה את הקורא והצופה להעמיק בטקסט ובדימוי החזותי כולו, הופך ליותר ויותר משמעותי.
לאור החשיבות של התמחות זו בטיפוגרפיה ובכלל תחום התקשורת החזותית לבוגרי התואר ישנם אפיקים רבים בעולם התעסוקה. בוגרי התואר יוכלו להשתלב כמעצבים גרפיים בתעשיות הטכנולוגיות המתקדמות, בהייטק, במערכות החינוך והתרבות, חברות מובילות, משרדי פרסום, תעשיות דיגיטליות, ועוד.
לדברי נינו ביניאשוילי, ראש המחלקה לתקשורת חזותית ב-SCE, "התואר מבוסס על הבנה עמוקה של תפקיד המעצב בעידן המידע והטכנולוגיה, אשר מתפתח ומשתנה תכופות. במשך הלימודים הסטודנטים יפתחו אוריינות חזותית, הכרות עם פלטפורמות דיגיטליות שונות, וחשיבה עיצובית אינטראקטיבית. מטרת המחלקה היא להכשיר בוגרים מקצועיים עם מוטיבציה ויכולות להשתלב במהירות בשוק העבודה, בעלי ידע עיצובי וטכנולוגי כאחד, בעלי מעוף, גמישות מחשבתית, ומוטיבציה אישית לביטוי חזותי".