פתחפתח
לקבלת מידע נוסף
*יש להזין שדות חובה
x סגור
המחלקה להנדסת בניין בקמפוס באר שבע הציגה תערוכה בנושא רעידות אדמה והשפעותיהן על מבנים כחלק מלימודי מבוא לרעידות אדמה

מדינת ישראל ממוקמת בלב אזור בעל פעילות סייסמית ערה, כפי שאנו מרגישים מפעם לפעם ברעידות אדמה שמקורן משתנה באזור. לאחרונה השיח סביב מוכנות לרעידות אדמה אף קיבל התייחסות רבה יותר לאור קריסת הבניין בחולון ועמידות המבנים בכל רחבי הארץ. על כן, אין ספק כי הבסיס לכל לימודי הנדסת הבניין דורשים הבנה עמוקה של יסודות הפעילות הססמית באזור והשפעתה על השטח. המחלקה להנדסת בניין בקמפוס באר שבע קיימה תערוכה לימודית של הסטודנטים, כחלק מקורס "מבוא לרעידות אדמה", אותו מוביל ד"ר דגן בקון מזור.

התערוכה "מהנדסים רעידות אדמה" הוצגה לקהל הרחב בקומה הראשונה בבניין קציר במכללה, ומהווה אקורד הסיום של הקורס. בקורס לומדים סטודנטים שנה ג' על תופעת רעידת האדמה ועל ההשלכות ההנדסיות שיש להן על מבנים ועל האוכלוסיה. בהמשך תכנית הלימודים ילמדו הסטודנטים קורסים המתבססים על הידע שצברו בנושא תכנון מבנים לרעידות אדמה, שיפור עמידות מבנים קיימים וקורסים ייחודיים נוספים במסגרת תכנית ההתמחות בהנדסת מבנים לרעידות אדמה.

במסגרת הקורס התחלקו הסטודנטים לצוותי עבודה, בחרו נושא מרשימת הנושאים בקורס ולמדו אותו באופן עצמאי תוך הכוונה והנחיה של מרצה הקורס. בתערוכה הציגו הסטודנטים מיצג שממחיש ומסביר את הנושא שבחרו, למשל: מקורות רעידות האדמה בישראל, מה הם גלים סיסמיים וכיצד מודדים את תנודות הקרקע, כיצד פועלת מערכת התרעה בזמן אמת ועוד.

בתערוכה הציגו הסטודנטים את פרי עמלם לקהל הרחב ולשאר חבריהם לקורס, מתוך מטרה ללמד את כלל הסטודנטים בקורס את הנושאים השונים. בנוסף במהלך התערוכה סייר בין המיצגים צוות שופטים המורכב מאנשי אקדמיה וגיאולוגים בכירים מהמכון הגיאולוגי ובחן את התוצרים. בסוף התערוכה בחר צוות השופטים את המיצג האטרקטיבי ביותר: מודל הממחיש מערכת להתרעה בזמן אמת מפני רעידות אדמה, פרי עבודתם של הסטודנטים אסף מימון ואליאב לימוד תורה.

ד"ר דגן בקון מזור, מנחה הקורס מטעם המחלקה להנדסת בניין ב SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון: "הקורס 'מבוא לרעידות אדמה' מספק לסטודנטים את הבסיס להמשך לימודיהם בתחום. מדובר בבסיס חשוב מאוד במיוחד במדינת ישראל הממוקמת באזור שמזמן אתגרים רבים בתחום ההנדסה. הקורס מגרה את הסטודנטים להחשף באופן עצמאי לבעיות העתידיות אותן הם צפויים לפגוש בהמשך לימודיהם ובמסגרת תפקידם כמהנדסי בניין".