שימוש בבינה מלאכותית (AI) לחדשנות ולשיפור חווית הלקוח ואיכות החיים של אנשים עם אוטיזם בתפקוד גבוה
מציגים וארגון: מר ניר מכלוף, עמותת אספרגר ישראל; גב' דניאלה בלכר, יועצת איכות
בהרצאה זו נעסוק בחשיבות השימוש בבינה מלאכותית (AI) לחדשנות ולשיפור חווית הלקוח ואיכות החיים של אנשים עם אוטיזם בתפקוד גבוה (HFA). נבחן את האתגרים החברתיים, התעסוקתיים והאקדמיים שמולם ניצבים אנשים עם HFA, ונראה כיצד AI יכולה לסייע בהתמודדות עם אתגרים אלה.
עמותת אספרגר ישראל מובילה את תהליך הטמעת מנגנונים לשיפור איכות חיי אנשים עם HFA בארץ ובעולם. העמותה שואפת לשיפור מתמיד באיכות חיי האוטיסטים בתפקוד גבוה, בין היתר, באמצעות התאמה אישית של פתרונות מבוססי AI. השימוש בבינה מלאכותית מאפשר הבנה טובה יותר של צרכי המשתמשים, התאמה אישית של השירותים והעלאת רמת שביעות הרצון במגוון תחומי חיים וכן צריכת שירותים ושימוש במשאבי קהילה.
השימוש בבינה מלאכותית מאפשר התאמה אישית ולמידה חכמה עם מנגנון ה-AI מותאם לצרכים האישיים של כל משתמש, כגון קשיי תקשורת, מנעד תפקוד וקוגניציה, גיל, שפה ועוד. בנוסף, ה-AI הוא גם עוזר אישי מותאם אישית, שתומך 24/7 בהפגת בדידות, בחשיפה לפתרונות ומשאבים, בליווי וברכישת מיומנויות וכישורי חיים תוך תרגול מותאם אישית. שילוב הבינה המלאכותית מאפשר לאנשים עם אוטיזם לקבל מענים מתקדמים לשיפור איכות החיים, לקבל עוד הזדמנויות, ובכך לקדם עצמאות והגשמה עצמית.
בהרצאה, נשתף את המהלכים והיוזמות החדשניות של עמותת אספרגר ישראל, נדון בדרכים בהן AI יכול לשפר את איכות החיים של אנשים עם HFA, ונציג את הערכים והחזון המנחים את העמותה.
הרעיונות שיוצגו בהרצאה עשויים להיות ישימים לעיסוקים של מנהלי איכות. לדוגמה, מנגנוני AI מותאמים אישית, יכולים לסייע בשיפור תהליכי שירות ללקוחות. ה- AI יכול לסייע בניתוח נתוני לקוחות והתאמה אישית של שירותים לפי הצרכים המיוחדים של כל לקוח . ה-AI יכול לסייע בתמיכה והכשרה מותאמת אישית, ולשמש ככלי תמיכה והכשרה מותאמת אישית לעובדים, ולשפר את המיומנויות והיכולות שלהם.