שימוש בבינה מלאכותית לשיפור מתמיד במתן שירותי בריאות
מציגים: ד"ר גיל לוי, ד"ר יוחאי אדליץ
שותפה: גב' דניאלה בלכר
ארגון: ביה"ח אסותא אשדוד
בינה מלאכותית (AI) הופכת לחלק בלתי נפרד מתהליכי ניהול האיכות בתחום הבריאות. אנשי האיכות נדרשים להוביל תהליכי שינוי והטמעה של כלי איכות מבוססי AI, עם דגש על שיפור מתמיד וביצוע פעולות מתקנות, ניהול סיכונים, למידה מתלונות לקוח וסקרי שביעות רצון.
באגף החדשנות של אסותא פועלים לשיפור מתמיד, המיושם באמצעות פעולות מתקנות, ניהול סיכונים ולמידה מתלונות לקוח וסקרי שביעות רצון. אחד הפרויקטים המרכזיים כיום הוא פיתוח כלי AI לליווי אישי של מטופלים בתהליך האשפוז והכנה לחזרתם לשירותי בריאות בקהילה, בדגש על הנגשת השירותים למטופלים בעלי מוגבלויות.
מטופלים בעלי מוגבלויות עומדים בפני אתגרים פיזיים, רגשיים וקוגניטיביים. כתוצאה מכך, נותני השירות מתקשים לספק להם ליווי מותאם אישי מיטבי. הדבר פוגם בחוויית הלקוח במהלך האשפוז ובמימוש הטיפול הנדרש לאחריו.
בהרצאה נציג מיזם חדש המבוסס על פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ו-AI, שמטרתו לספק ליווי אישי מונגש, שמתאים במיוחד לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. הליווי יתבצע באמצעות אפליקציה מותאמת המאפשרת גישה למידע, איתור משאבים, ומיפוי זכויות ומשאבים הן במהלך האשפוז והן לאחריו, בהתאם לפרופיל של מקבל השירות, צרכיו והעדפותיו.
למיזם החדש יתרונות רבים: ליווי אישי אופטימלי באמצעות אפליקציה, חיסכון במשאבים וכוח אדם מקצועי, תמיכה במשפחות ומימוש משאבים וזכויות.