לקוח של מעבדה - חשוב שתדע
מציגה: גב' רותי הוברמן
ארגון: הוברמן ר.נ. ייעוץ ופיתוח בע"מ
כולנו לקוחות של מעבדות, שמקבלות מאתנו דגימות מסוגים שונים או ציוד, מבצעות אנליזה, ומחזירות תוצאות. בין אם המעבדה היא של הארגון ובין אם היא מעבדה חיצונית, אנחנו מקבלים החלטות, לעיתים החלטות קריטיות, בהסתמך על תוצאות המעבדה.
חשוב לדעת – איכות התוצאות במעבדה הוא תחום ידע שמנהל מעבדה ועובדי המעבדה בארגון חייבים להכיר, וכך גם מנהלי האיכות שלעתים מופקדים על המעבדה בארגון.
גם אם אנו מוסרים בדיקות לגוף חיצוני – יש דברים שחשוב לאסוף בהם ידע בסיסי, על מנת להבטיח ככל הניתן קבלת תוצאות שנוכל לסמוך עליהן.
איך נדע אם אפשר לסמוך על תוצאות המעבדה?
במפגש ניגע בקצרה בנושאים הבאים:
- מה צריך להבין כבסיס על מנת שנוכל לשאול את השאלות הנכונות?
- למה יש תקן ייחודי למעבדות, מה צריך לבדוק בתעודת המעבדה ומהן אי ודאות המדידה ונעקבות (Traceability)?
- איזה מידע צריך הלקוח לספק למעבדה הבודקת?
- מה צריך לשאול את המעבדה בטרם מעבירים לה בדיקות?
- מה צריך לבדוק במסמכים שמקבלים לאחר הביצוע?
נצפה בדוגמאות מהתחום של מעבדות כיול ושל מעבדות בדיקה.
כמו כן, ננסה לבחון אם בינה מלאכותית יכולה לתת לנו מידע איכותי בנושא, והאם המידע שנקבל יהיה שלם ומדויק.