שיתוף העובדים הוא תנאי הכרחי להשגת איכות לאורך זמן
מציג: זאב רונן
המנהלים יודעים מצוין מה צריך להיות, כיצד צריך לייצר, מה הם תנאי היצור הנדרשים ומהם נהלי העבודה.
לעומת זאת, העובדים לא תמיד יודעים מה צריך להיות, אבל הם יודעים מה בדיוק קרה. אילו תקלות התרחשו במהלך היצור (בפרט במשמרות הערב והלילה), ומה היו תנאי היצור בפועל.
העובדים לא מודעים לחשיבות של סטיות כאלו ואחרות באיכות המוצר, הם לא תמיד יודעים כיצד נראה המוצר האופטימלי שהחברה מחויבות אליו, והם גם לא מודעים להשפעת החריגות על המכירות או על תלונות לקוחות.
להוציא תקלות שמקורן במהות של חומרי הגלם, העובדים מודעים למרבית התקלות שגורמות לאיכות ירודה של המוצר ולתלונות של הלקוחות. העובדים מודעים, אך לא בהכרח מבינים את המשמעות של איכות ירודה.
בחברות רבות נהוג לקיים דיוני איכות וחקירה של גורמי השורש של תלונות הלקוחות בפורומים של מנהלים ומהנדסים. אבל, כאמור, המנהלים לא באמת יודעים מה בדיוק קרה ומה היו גורמי השורש לפגיעה באיכות המוצר, מידע זה נמצא דווקא אצל העובדים בשטח.
הדרכות והרצאות של המנהלים לעובדים על התלונות של הלקוחות, לא משיגות את המטרה. הן לא יוצרות שיתוף, מעורבות ולקיחת אחריות של העובדים על האיכות.
אם כך, איך נעשה זאת, איך נחבר את העובדים והמנהלים לשיפור האיכות?
על כך בהרצאה עצמה!