פתחפתח
לקבלת מידע נוסף
*יש להזין שדות חובה
x סגור

תקשורת חזותית זה תחום שעוסק בכל מה שקשור בדרכי העברת מסרים. אצלנו, הדגש הוא על "עיצוב גרפי" (ראו הגדרה בהמשך): איך משתמשים בטקסט, תמונה, דימוי (ציור, איור), וידיאו, אמצעים דיגיטליים, וכל שילוב ביניהם.

תקשורת חזותית כוללת למשל בניית דף פייסבוק או אתר של עסק מסוים, כך שיתאימו לקהל היעד של העסק; עיצוב האריזה של מוצר, כך שהעטיפה והלוגו שלו יבטאו את התוכן שלו; עיצוב פוסטר של סרט על מנת שכל מי שמתבונן, יבין את הקונספט שלו; ועיצוב עטיפה של ספר, כך שתייצג את האג׳נדה (מטרות, יעדים) שלו.

את כל זאת אנו עושים באמצעים חזותיים, ויזואליים - זאת אומרת: מה שניתן לראות, בין אם תמונה, טקסט כתוב, איור, ציור וכו'.

תקשורת חזותית באה לידי ביטוי בפרסום, כרזות, עיצוב אתרי אינטרנט, איור לספרי ילדים וכתבות בעיתון, עיצוב ספרים וחוברות, עיצוב אריזות מוצרים, ועוד. מעצבים גרפיים יכולים לעסוק בפועל בתחומים מגוונים מאוד, ושונים זה מזה, למשל: בין איור לוגו ועיצוב תדמיות של חנות - כולל כרטיסי ביקור, שקיות, ואתר אינטרנט; לבין תכנון ממשק וחוויית משתמש באפליקציות שונות לטלפון.

דוגמה: תדמיינו שיש עסק חדש בשכונה, משהו כמו בית קפה או פיצרייה - נכון שהעסק צריך שם? ומה עם הלוגו? ומה עם האריזות וכרטיסי ביקור ומגנטים? ואתר אינטרנט, ואולי אפליקציה? המעצב הגרפי לוקח את הנתונים של העסק (כגון: שם, כתובת, אג'נדה כללית של המקום), ובונה לו זהות חזותית. יש אחריות למעצב גרפי להבין איזה אווירה העסק אמור לשדר כדי לעניין את קהל היעד, וימשוך את הצרכן.

בימינו, כולם, כולל אנשים פרטיים, זקוקים לתדמית חזותית (אונליין ומעבר).

עיצוב גרפי מחבר בין טקסט לדימוי כדי ליצור תדמית - לספר בצורה חזותית סיפור מילולי או קונספטואלי.

עיצוב גרפי ותקשורת חזותית זה אותו הדבר בעצם. לפני עידן המחשב והאינטרנט עיצוב גרפי היה ידני, כרזות היו מצוירות ומודפסות. עם פיתוח הטכנולוגיה (מחשבים) עיצוב גרפי התפתח לתקשורת חזותית, זה השם המעודכן.

מבין שדות העיצוב השונים (כגון: עיצוב פנים, תעשייתי, אופנה), העיצוב הגרפי ייחודי בכך שהעברת מסר מהווה את המרכז של התחום.

דוגמה: תסתכלו על קרטון חלב, נכון שהוא מעוצב בצורה גרפית? יש עליו את כל המידע לו אתם זקוקים כצרכנים: מהלוגו של המוצר עצמו, עובר בשם המחלבה, נתונים תזונתיים וכדומה. עכשיו תגגלו בבקשה את נאס"א - סוכנות החלל של ארצות הברית, NASA. כמו לחלב, גם לנאס"א יש לוגו, שפה גרפית מובהקת, אתר, אולי גם אפליקציה.

בין אם זה קרטון חלב או סוכנות חלל: בימינו, מוצרים ומידע מעוצבים בהתאם לחזון הארגוני או העסקי, כאשר כל פרט בהם אמור להעביר מסר מסויים. על תהליך היצירה והעבודה הזה, אחראי מעצב גרפי. זו כמובן עבודה משותפת עם הלקוח ועם אנשי מקצוע אחרים אשר בונים את הארגון, עסק או מוצר - אך למעצב יש תפקיד חשוב בתהליכים אלו.

בלימודי אנימציה ישנם כמה שלבים. בהתחלה, יש היכרות עם מושגי יסוד (כגון סטוריבורד, תנועה, תזמון, עיצוב דמויות וסביבה, פיתוח שפה אישית, ועוד). במקביל למושגים, לומדים תוכנות אנימציה כגון Adobe After Effects, XR, ועוד. במחלקה יש מעבדות דיגיטליות איכותיות, שעומדות לרשות הסטודנטים.

במסלול שלנו, סטודנטים יתנסו בטכניקות ובגישות העדכניות ביותר, ויכירו את תעשיות האנימציה בארץ ובחו"ל.

גרפיקה זה כל מה שקשור לעיצוב מידע ונתונים בצורה אסתטית וברורה - זאת אומרת: גרפיקה דואגת שמידע רלוונטי יוצר בצורה שגם מושכת את העיניים וגם קלה להבנה.

דוגמה לגרפיקה פשוטה יחסית: כרזה לסרט (פוסטר). לכאורה זה פשוט, אך למעשה יש תהליך של בירור המידע החשוב ובחירת אופן הצגתו. בפוסטר כזה יש מידע - שם הסרט, שמות של השחקנים ובמאי, תאריכים, בתי קולנוע - ודימוי מוביל מהסרט, וצריך למצוא דרך לשלב בין הטקסט האינפורמטיבי לבין הדימוי.

דוגמה לגרפיקה מורכבת עוד יותר: ממשק של אתר קניות.

 

לאחר ההרשמה ללימודי תקשורת חזותית, תעשו מבחן בית, ולאחריו ייקבע ראיון קבלה שייערך בקמפוס באר שבע.

בראיון פוגשים שני מרצים מהמחלקה - זו שיחה באווירה נעימה ומקצועית, בה מסתכלים על מבחן בית ומשוחחים.

חשוב לנולראות את המוטיבציה של המועמדים ללימודים. אין צורך בתיק עבודות, אבל אם יש - זה יתרון.

תשובות לגבי האם התקבלתם או לא מגיעות כשבועיים לאחר הראיון.

המבנה הכללי של הלימודים כולל:

שנה א': אוריינות חזותית ויסודות תקשורת חזותית 

שנה ב': מבוא לעידן הדיגיטלי ופורמטים [תבניות] דיגיטליים 

שנה ג': חשיבה אינטראקטיבית ומעבדות רב תחומיות, AR/VR 

שנה ד': אסטרטגיות עיצוביות, התמחות בתעשייה/ניהול קריירה

בשנתיים הראשונות הסטודנטים ילמדו: כלים טכניים בסיסיים ומושגי יסוד של תקשורת חזותית; במקביל פיתוח חשיבה ביקורתית ויכולת מתן תגובה חזותית לטקסט, רעיון או קונספט; תוך כדי עבודה על התרגילים הסטודנטים יכירו מעצבים מובילים עכשוויים בתחום; יסודות בתולדות העיצוב והאמנות.

קורסים ספציפיים לשנתיים הראשונות: חשיבה עיצובית ויצירתית, העברת המסר, טיפוגרפיה, רישום וצבע, שפת איור, מבוא לחשיבה אינטראקטיבית, תדמית ואנימציה.

השנתיים האחרונות מוקדשות ליישום הידע שנצבר לשם גיבוש שפה גרפית ייחודית ומקצועית, עם אוריינטציה חדשנית בתחום. זאת, לקראת היציאה לשוק העבודה.

בשנה האחרונה לתואר, רוב הזמן יוקדש לפרויקט הגמר, עם דגש על אסטרטגיות עיצובית, פתרונות שיווקיים, והתמחות בתעשיית העיצוב.

אחרי סיום הלימודים, הסטודנטים שלנו יצאו לשוק העבודה כאשר באפשרותם להשתלב בתחומים רבים: הייטק, פרסום, תקשורת (עיתונות, טלוויזיה, אתרים), ארגונים, משרדי ממשלה, ועוד. כאמור: כל ארגון ועסק זקוקים לעיצוב גרפי, ולכן התחום נחשק ויש בו אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות.

המטרה שלנו כמחלקה היא שכל הבוגרים שלנו יהיו דמויות סמכותיות בתחום, ושיהוו נכס לכל עסק, ארגון ותחום שבו ישתלבו.

אז כן, בהחלט כדאי ללמוד את זה: תקשורת חזותית זה מקצוע יעיל וחשוב, והוא יישאר כזה בעשורים הקרובים. הוא גם נותן מקום לביטוי יצירתי וגם ליכולות טכניות, אז הוא מתאים להרבה מאוד אנשים – רק צריך להיות חרוצים ורציניים.

המבנה הכללי של הלימודים כולל:

שנה א׳ — אוריינות חזותית ויסודות תקשורת חזותית 

שנה ב׳ — מבוא לעידן הדיגיטלי ופורמטים [תבניות] דיגיטליים 

שנה ג׳ — חשיבה אינטראקטיבית ומעבדות רב תחומיות, AR/VR 

שנה ד׳ — אסטרטגיות עיצוביות, התמחות בתעשייה/ניהול קריירה

בשנתיים הראשונות הסטודנטים ילמדו: כלים טכניים בסיסיים ומושגי יסוד של תקשורת חזותית; במקביל פיתוח חשיבה ביקורתית ויכולת מתן תגובה חזותית לטקסט, רעיון או קונספט; תוך כדי עבודה על התרגילים הסטודנטים יכירו מעצבים מובילים עכשוויים בתחום; יסודות בתולדות העיצוב והאמנות.

קורסים ספציפיים לשנתיים הראשונות: חשיבה עיצובית ויצירתית, העברת המסר, טיפוגרפיה, רישום וצבע, שפת איור, מבוא לחשיבה אינטראקטיבית, תדמית ואנימציה.

השנתיים האחרונות: מוקדשות ליישום הידע שנצבר לשם גיבוש שפה גרפית ייחודית ומקצועית, עם אוריינטציה חדשנית בתחום. זאת, לקראת היציאה לשוק העבודה.

בשנה האחרונה לתואר, רוב הזמן יוקדש לפרויקט הגמר, עם דגש על אסטרטגיות עיצובית, פתרונות שיווקיים, והתמחות בתעשיית העיצוב.

 

פרסום, כרזות, עיצוב אתרי אינטרנט, איור ועיצוב ספרים וכתבי עת, עיצוב מציאות רבודה, אריזות ותחומים נוספים.

נשוב לדוגמה מתשובה קודמת: דמיינו שיש עסק חדש בשכונה (בית קפה או פיצרייה) - נכון שהעסק צריך שם? ומה עם הלוגו? ומה עם האריזות וכרטיסי ביקור ומגנטים? ואתר אינטרנט, ואפליקציה? אז מעצב הגרפי או מעצב תקשורת חזותית לוקח את הנתונים של העסק כגון שם, כתובת, אג׳נדה כללית של המקום ומעצב אותו. בנוסף, המעצב הגרפי מנסה להבין איזה אווירה העסק אמור לשדר כדי לעניין את קהל היעד, וימשוך את הצרכן.

התחום מתווך את הרעיון הכללי של העסק למראה הפיזי. העסק יכול להיות בית קפה, חנות, או מוזיאון או בית ספר. היום כולם, כולל אנשים פרטיים, זקוקים לתדמית חזותית ותדמית אונליין.

תחום תקשורת חזותית מאוד מבוקש היום בשוק העבודה, לא רק בארץ אלא בכל העולם. צפוי להיות עוד יותר מבוקש בהמשך עם כל הטכנולוגיה המתקדמת.

כיום כל הממשקים הם אונליין, וממשקים באתרים ואפליקציות מעוצבים ע"י מעצבים של תקשורת חזותית. היום לא מספיק רק ללמוד תוכנה אחת אונליין - שוק העבודה דורש אנשי מקצוע עם פרופיל גבוה ומתקדם, עם מספר רחב של מיומנויות. מעצב תקשורת חזותית יודע לעצב לוגו יפה וגם לתכנן אתר ואפליקציה עם חנות אונליין. לכן אם לומדים קורסים בודדים תמיד יש הרגשה שפספסו משהו חשוב אחר.

התואר שלנו מציע את כל התחומים הנדרשים בשוק, כדי שהבוגרים שלנו יהיו מוכנים לעבודה מעניינת ולהתפתח בתחום בצורה אורגנית ויפה.

בנוסף, כל עסק, מוצר, פרסונה פופולרית, ארגון זקוק לתדמית ויזואלית. למעצבים תקשורת חזותית יש את כל הידע הנדרש.

בתואר ראשון בתקשורת חזותית יש 3 מסלולים: אנימציה וגיימינג, מושן גרפיקס ואינטראקטיב (כל מה שקשור לאתרים ואפליקציות). היום אתרים הם עובדים גם בנייד, גם במסכים גדולים וגם באייפדים, צריך לדעת איך לתכנן כך שהכול יעבוד בצורה הרמונית אחד עם השני.

בנוגע לאנימציה, כמובן יש את הצד האמנותי, ארט של האנימציה, איך הדמויות נראות ואיך הרקעים משתלבים. התוכנית שלנו מציע את הצלילה בתוך התחום הזה, שהוא מרתק, עשיר וגם שווה.

המטרה שלנו היא שכל הבוגרים שלנו יהיו אוטוריטה בתחום, ונכס כאנשי מקצוע לכל משרד פרסום, ארגון או משרד הייטק.

הבוגרים שלנו יהיו עם אתיקה הולמת בעבודה, היות שמקצועיות ללא אתיקה לא תקדם אותם רחוק. שנית, מבחינה טכנית הם יקבלו את כל הכלים הטכניים כדי להשתלב בהייטק, בתחומים דיגיטליים ובפלטפורמות מתקדמות בשוק העבודה.

אם המועמדים הם אנשים יצירתיים, שמחפשים להיות עסוקים בתחומים עכשוויים, אז SCE הוא המקום בשבילם.